Isnin, 23 Ogos 2010

TELUR REBUS DAN KENTUT

Hamid cukup suka makan telur rebus. Sekali dia makan, sekurang-kurangnya 7 biji. tidak dibayangkan betapa busuknya kentut setelah makan telur sebanyak itu.

Satu hari, sebelum pulang ke rumah, hamid telah makan 10 biji telur rebus. Setelah sampai di rumah, isterinya telah tunggunya di pintu untuk menyambut kepulangannya.

"Saya nak buat kejutan untuk abang hari ini" kata isterinya, maznah.

"tapi, abang kena tutup mata...ni maznah dah sediakan kain hitam.. maznah nak tutup mata abang dengan kain ini" ujar maznah lagi.

Lalu, mata hamid ditutup dengan kain hitam tersebut. Kemudian dia dipimpin bawa kepada satu tempat. Pada jangkaan hamid, tempat itu adalah dapur rumahnya.

"abang tunggu sini kejap yer. Maznah nak ambil barang istimewa tu kat bilik.. Abang kena janji, abang tak buka tau" pesan maznah bersungguh-sungguh.

Kedengaran tapak kaki maznah masuk ke bilik. Di tunggunya disitu agak lama juga. Tiba-tiba hamid terasa perutnya seperti hendak terkentut. Lalu dilepaskan angin kentutnya. Makanya, terpancarlah semerbak bauan kentut yang teramat busuk. Hamid menyedut hiduan bau kentutnya itu.

"best juga bau kentut ni" hamid berceloteh seorangan.

Tidak lama kemudian, isterinya pun sampai. Dan mahu membuka ikatan tutupan mata hamid sambil berkata, "haa... Ini dia barang istimewa tu"

Lalu kelihatan sebuah kek di atas meja, dan juga kelihatan bapa dan ibu mertua hamid ada di hadapannya. Maka, fahamlah hamid bahawa semasa dia kentut ketika matanya ditutup itu, bahawa ibu dan bapa mertuanya berada didepannya.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Komen